maanantai 3. elokuuta 2009

Finding inspiration.

En ole kova tosi-tv -fani. Katsoin innolla Ultimate Fighterin alkuseasoneja, kun niissä näytettiin enemmän ottelijoiden treenaamista. Nykyisin sarjassa seurataan suurimmaksi osaksi pelkkiä otteluita. Olen nähnyt näitä otteluita jo vuodesta -94 asti. Mielenkiintoisempaa minulle olisi nähdä, kuinka miehet treenaisivat ja laittaisivat sitten opitut taitonsa peliin matsissa. Nyt heistä kerrotaan, että treeneissä hän on keskittynyt niin ja niin paljon siihen ja siihen harjoitteluun... näyttäkää! Sitähän tosi-tv:n piti olla! Behind the scenes!

Olen katsonut, aina kun muistan, Suurinta Pudottajaa. On kiva katsella, kun isot ihmiset jumppaavat.

Mutta sarkasmi sikseen. Löysin yllättävän motivaatiopiikin sarjasta. Kyseisessä jaksossa pistettiin pudottajat suorittamaan sprintti-tyylin Triathlon. Aluksi kilpailijat siis pyöräilivät, sitten juoksumattoa ja lopuksi uintia.

Menin mykäksi. Olen aina pitänyt, ja pidän edelleen, Triathlonia yhtenä kovimmista urheilulajeista maailmassa. Ja nyt näen telkkarista, kun kun satakiloiset miehet ja naiset (kärkikolmiossa 2 naista!) suorittivat sprintti-triathlonin. Kyllä pudottajat treenaavat aika kovaa sarjassa...

Niinpä päätin itse kokeilla samaa.

Treenit

Sprintti-triathlon:

Juoksu 5 km
Pyöräily 20 km
Uinti 750 m

Aikaa meni 1 tunti ja 16 minuuttia.

Puolustuksekseni sanon, etten ole harjoitellut aerobista kestävyyttä vähään aikaan, juoksuakin olen vasta aloittelemassa kävelyllä. Pyöräilyn tein kuntopyörällä, vanhalla mutta toimivalla. Uinti lopussa lienee oli vaarallisin, sillä minulla ei ollut valvojaa ja olin aika pirun väsynyt juoksusta ja uinnista. Ja toisin kuin Suurimman Pudottajan kisaajat, en pitänyt taukoa noiden lajien välillä, vaan aika juoksi koko ajan.

Tein seuraavana päivänä lyhyemmän version tuosta treenistä, mutta siitä joku toinen päivä...

Ei kommentteja: