maanantai 27. joulukuuta 2010

Leuanvetoa ja punnerruksia.

Ajattelin että laitan heti uutta tekstiä, kun otan uuden treenisysteemin kokeiluun. Päätin kuitenkin kirjoittaa systeemistä vasta, kun olen saanut ainakin viikon treenit vedettyä.

No, itseasiassa kyseessä ei ollut varsinaisesti uusi treenisysteemi vaan olen kokeillut treeniä aiemminkin. Silloin tosin kyynärpäät alkoivat särkemään muutaman päivän jälkeen.

Nyt ajattelin olla välittämättä "pienestä" kivusta. Muutamana alkupäivänä kyynärpäät kipeytyivätkin aika lailla. Ja joka päivä vähäsen. Muttei kuitenkaan niin paljon kun voisi kuvitella.

Treenit.

Viikon sisällä tehdään kuutena päivänä seuraavat liikkeet:

50 leuanvetoa
100 punnerrusta

Ei aikarajaa eikä väliä, kuinka monta sarjaa tarvitsee. Pidä vain huoli että vuorokauden sisällä teet vaaditun määrän. Kunhan ei vain vie sarjoja loppuun, muuten seuraavina päivinä menee liikaa yli. Nyt on ensimmäiset 6 päivää takana, vielä olisi pari viikkoa ennen kunnon lepoa.

1 kommentti:

SOPANKEITTÄJÄ kirjoitti...

Missä kohtaa toi kipu tuntuu sulla kyynärpäissä ja onko sitä diagnosoitu? Toivotaan, ettei sulla ole samaa vaivaa.

Mulla itselläni on ollut molemmissa kyynärpäissä tenniskyynärpää - oikeassa kädessä vuoden ja vasemmassa kaksi vuotta.

Pistävän kyynärpääkivun lisäksi käteen tuli pahimpina aikoina leposärkyä, joka valvotti öisin. Tenniskyynärpää invalidisoi aika hyvin ja ja on paskamainen vaiva.

Tenniskyynärpäähän ei oikein auta muu kuin lepo ja venyttely. Ja mulle itselleni laitettiin molempiin kyynärpäihin hepariinipiikit, jotka auttoivat kyynärpäitä paranemaan.

Alkuvaiheessa kortisoni voi vähän helpottaa, mutta kivun ollessa pahimmillaan se ei varsinaisesti paranna, ainoastaan peittää kivun hetkeksi.

Mä olen alkanut treenaamaan myös tota leuanvetoa viimeisen puolen vuoden aikana eri tavoin ja olen asttanut itselleni tiettyjä tavoitteita matkan varrelle. Se on aika hyvää treeniä.

Tsemppiä treeneihin!

-H-